لونالرن
29 دی 1401

آموزش بکاپ گیری از نرم افزار CRM Microsoft Dynamics 365

0 دیدگاه
ویدیو آموزشی
Rate this post

با سلام خدمت همراهان لونالرن

در این ویدیوی آموزش رایگان CRM، نحوه بکاپ گیری از نرم افزار مایکروسافت داینامیک 365 را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

نحوه بکاپ گیری از این نرم افزار، سوال خیلی از کاربران هست. قبل از هر چیز لازم هست چند نکته را برای شما عزیزان توضیح دهیم. هر تغییری که در طراحی فرم ها، و فیلدهایی که می سازید و هر عملیاتی که روی مایکروسافت داینامیک انجام می دهید، همه روی  SQL Server ذخیره می شوند.

تنها چیزهایی که ممکن است روی SQL Server ذخیره نشود، سرویس هایی هست که ممکن است نوشته باشید و آن را روی ویندوز نصب کرده باشید. حتی پلاگین هایی هم که رجیستر میشوند و وابسته به هیچ سرویسی نیستند، و بصورت سندباکس رجیستر شده باشند، داخل SQL Server موجود هستند. یعنی اگر شما از SQL Server بکاپ بگیرید میتوان گفت از 99.9% سی آر ام مایکروسافت بکاپ تهیه کرده اید مگر اینکه از سرویسی استفاده کرده باشید، که استفاده از سرویس هم خیلی کم پیش خواهد آمد. با یک آموزش CRM قدم به قدم دیگر در خدمت شما هستیم.

 

آموزش گام به گام پشتیبان گیری CRM

در مرحله اول برای بکاپ گیری از SQL Server قبل از هر چیز نیاز هست شما Microsoft SQL Server Management Studio را نصب کرده باشید.

بعد از اجرای نرم افزار Microsoft SQL Server Management Studio ، باید یک job در این نرم افزار برای سیستم نوشته شود که وظیفه job این است طبق ساعت و روزهایی که برای آن مشخص کرده ایم، بکاپ گیری را بصورت اتوماتیک انجام می دهد.

لازم به ذکر است که حتما باید یک فضایی را به این job اختصاص دهید، و مدام به آن سر بزنید تا اگر فضای آن پرشده است، با خالی کردن آن بتواند بکاپ های جدید را جایگزین کند.

عکس زیر محیط نرم افزار Microsoft SQL Server Management هست که اگر روی سرور آن را نصب کرده باشید، معمولا با اسم و  Windows Authentication جواب می دهد.

در منوی سمت چپ، با باز کردن شاخه Management > راست کلیک روی گزینه Maintenance Plans > و انتخاب گزینه Maintenance Plans Wizard از منوی بازشده ، یک پلن برای نحوه بکاپ گیری تعریف میکنیم.

روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحه ابتدا یک نام برای آن بنویسید، تیک گزینه Single schedule for the entire plan or no schedule را بزنید و در نهایت روی دکمه change کلیک کنید.

با کلیک روی دکمه change در پنجره باز شده قسمت frequency مشخص کنید که بکاپ بصورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه گرفته شود. بعد از آن ساعت بکاپ گیری را مشخص کنید و در نهایت گزینه No end date را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید.

در این پنجره  Schedule ما در کادر مشخص شده نشسته و زمان بندی ما تعریف شده است، روی دکمه Next کلیک کنید.

در پنجره بعدی، تیک گزینه Back Up Database (Full) را بزنید و روی Next کلیک کنید

 

در این مرحله از قسمت Database مشخص کنید برای کدامیک از دیتابیس های خود میخواهید بکاپ تهیه کنید.

 

در همین پنجره به تب  Destination رفته و مکان ذخیره سازی را مشخص کنید.

بعد از انتخاب مکان ذخیره سازی، در تب Options در فیلد مشخص شده، گزینه Compress Backup را انتخاب کنید تا بکاپ شما به حالت فشرده ذخیره سازی شود و در نهایت دکمه Next را کلیک کنید.

در این مرحله با انتخاب گزینه مشخص شده در تصویر تعیین میکنید که با هربار بکاپ گرفتن یک log برای شما گرفته شود تا در صورت بروز مشکلات احتمالی به شما کمک کند. البته لازم به ذکر است که اگر فضای کافی جهت ذخیره سازی ندارید بهتر است تیک این گزینه را بردارید تا فضای کمتری از هارد شما را اشغال کند. و روی Next کلیک کنید.

و در نهایت روی دکمه Finish کلیک کنید.

در پنجره بعدی سیستم در حال بررسی job تعریف شده می باشد. بعد از اینکه همه موارد تیک سبز گرفتند می توانید روی دکمه Close کلیک کنید.

توجه داشته باشید بعد از اتمام این مراحل، بکاپ گیری در ساعت و روزهایی که در سیستم تعریف کرده اید عمل خواهد کرد. اما اگر قصد دارید در همان لحظه هم یک نسخه بکاپ از سی ار ام تهیه کنید کافیست با کلیک راست روی گزینه Daily Backup و انتخاب گزینه Execute فرآیند بکاپ گیری را شروع کنید.

با باز شدن پنجره زیر، عملیات بکاپ گیری آغاز می شود.

و تا زمانی که پیام Success را دریافت کنیم منتظر می مانیم.

بعد از تعریف این job ، سیستم بصورت خودکار، طبق زمان هایی که شما برای آن تعریف کرده اید از سی ار ام بکاپ خواهد گرفت و در سیستم ذخیره میکند.

امیدواریم از آموزش نحوه بکاپ گیری از Microsoft Dynamics 365 لذت کافی را برده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *