لیست قیمت یکی از ویژگی های مهم مایکروسافت CRM است که به شما امکان میدهد قیمتهای مختلف را برای محصولات یا خدمات خود تعریف کنید. شما می توانید لیستهای قیمت متفاوت را برای مناطق، کانال ها یا قلمروهای فروش مختلف ایجاد کنید. به این ترتیب، شما میتوانید ساختار قیمت گذاری خود را به صورت انعطاف پذیر و دقیق مدیریت کنید.
برای استفاده از لیستهای قیمت در مایکروسافت CRM، شما باید ابتدا یک لیست قیمت ایجاد کنید و سپس آیتمهای لیست قیمت را به آن اضافه کنید. آیتمهای لیست قیمت رابطه بین محصول، واحد و جزئیات قیمت را برقرار میکنند. شما میتوانید برای هر محصول چندین آیتم لیست قیمت داشته باشید، به شرط آنکه هر آنها در لیستهای قیمت مختلف باشند. مراحل آموزش CRM وارد کردن لیست قیمت اکسل عبارتند از:
برای ایجاد یک لیست قیمت در مایکروسافت CRM، شما باید دنبال کنید این مراحل:
• Name. نام توصیفی برای لیست قیمت خود تایپ کنید. به عنوان مثال، اگر شما در حال ایجاد یک لیست قیمت برای بازار خرده فروشی هستید، آن را ذکر کنید.
• Start Date / End Date. تاریخ شروع و پایان لیست قیمت را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر این یک لیست قیمت تبليغاتی است که فقط برای دوره تبليغاتی موثر است، آن دوره را انتخاب کنید.
• Currency. واحد پول را که شما در حال ايجاد ليست قيمت براي آن هستيد، انتخاب كنيد. شما مي توانيد ليست هاي قيمت مختلف را براي واحدهای پول مختلف داشته باشيد.
• در فرم آیتم لیست قیمت، اطلاعات خود را وارد کرده و Save را انتخاب کنید:
• Product. محصولی را که شما در حال ایجاد این لیست قیمت برای آن هستید، انتخاب کنید.
• Unit. واحد محصولی را که شما در حال ایجاد این لیست قیمت برای آن هستید، انتخاب کنید.
• Currency. واحد پول تعریف شده برای لیست قیمت به طور خودکار پر می شود.
• Amount. قیمت واحد برای محصول را وارد کنید.
• Discount List. اگر میخواهید تخفیفی روی محصولات ارائه دهید، یک لیست تخفیف را به آیتم لیست قیمت اضافه کنید.
به این ترتیب، شما یک لیست قیمت با جزئيات قيمت گذاری برای محصولات خود ايجاد كردهايد. شما میتوانيد ليستهای قيمت خود را به فروش ها، سفارشات يا فاكتورها اضافه كنيد تا قيمت نهائی را محاسبه كنيد.
حال ما با این آموزش میخواهیم محصولات را با اکسل همراه با قیمت به سرعت وارد نرم افزار کنیم. امیدوارم لذت کافی را ببرید.